Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Τηλεπρακτική Υποστήριξη λογοθεραπείας στην Ελλάδα




•        Mένετε μακρυά, σε απομακρυσμένη περιοχή και το παιδί σας χρειάζεται λογοθεραπεία;

•        Πως θα μετακινηθεί ο συγγενής σας που έπαθε εγκεφαλικό ή κρανιοεγκεφαλική κάκωση για να κάνει λογοθεραπεία;

•        Θα έχει η θεραπεία το ίδιο αποτέλεσμα;

•        Ποιά είναι η θέση της Αμερικανικής Εταιρείας Ομιλίας, Γλώσσας και Ακοής (διαβάστε παρακάτω);

Η τηλεπρακτική υποστήριξη λογοθεραπείας μπορεί να προσφέρει βοήθεια σε ανθρώπους για τους εξής λόγους:

•        Είναι βολική γιατί δεν χρειάζεται να χάνετε χρόνο στις μετακινήσεις σας.

•        Δεν σας αναγκάζει να πάρετε άδεια από την εργασία σας.

•        Μπορείτε να μάθετε να μιλάτε σωστά με τεχνικές, ακόμα και στο χώρο σας.

•        Μπορείτε να εφαρμόσετε τις νέες τεχνικές ομιλίας στην ζωή σας πιο εύκολα.

Η πρακτική αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί για όλα τα περιστατικά -πρέπει να γίνουν πρώτα κάποιες συναντήσεις αξιολόγησης και θεραπείας από κοντά.

Η τηλεπρακτική υποστήριξη λογοθεραπείας είναι η εφαρμογή της τεχνολογίας των τηλεπικοινωνιών για την παροχή επαγγελματικών υπηρεσιών από απόσταση με την συμμετοχή του ειδικού υγείας και του πελάτη, ή του κλινικού ιατρού που μπορεί να βοηθήσει στην αξιολόγηση και στην παρέμβαση του ενδιαφερομένου. 

Η τηλεπρακτική υποστήριξη λογοθεραπείας αποτελεί την επίσημη πολιτική θέση της Αμερικανικής Εταιρείας Ομιλίας, Γλώσσας και Ακοής (ASHA) και θεωρείται ένα κατάλληλο είδος παροχής υπηρεσιών για το επάγγελμα του Παθολόγου - Φωνής και Ομιλίας.

Η τηλεπρακτική υποστήριξη λογοθεραπείας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξεπεραστούν τα εμπόδια απόστασης, των ειδικών υγείας με άτομα που αντιμετωπίζουν μειωμένη κινητικότητα.  Η πρακτική αυτή μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα επιστημονικών υπηρεσιών σε άτομα που ζουν σε απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές και να βοηθήσει ανθρώπους από όλα τα κοινωνικά και πολιτιστικά στρώματα.     

Η χρήση της τηλεπρακτικής υποστήριξης λογοθεραπείας δεν αφαιρεί τυχόν υπάρχουσες ευθύνες όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης και της τήρησης του Κώδικα Δεοντολογίας, για την εφαρμογή της πρακτικής. Άλλωστε η πολιτική θέση της ASHA εγκρίνει τέτοιου είδους επαγγελματικές πρακτικές.

Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της τηλεπρακτικής υποστήριξης λογοθεραπείας πρέπει να γίνεται με υπευθυνότητα, σε σχέση με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών όπως και όταν κρίνεται να γίνει επικοινωνία του ενδιαφερομένου από κοντά.

•   Δείτε εδώ το video της Αμερικανικής Εταιρείας Ομιλίας, Γλώσσας και Ακοής (ASHA) με θέμα τη Τηλεπρακτική Υποστήριξη Λογοθεραπείας

•   Δείτε εδώ πως εφαρμόζεται η τηλεπρακτική θεραπεία σε μαθητές στα σχολεία


Η Μαρινέλλα Τσουκαλά M.A., CCC-SLP, Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας, Ιδρυτής και Επιστημονικός Διευθυντής του Κέντρου "Λέγειν", εξηγεί στο Υγείαonline.gr, τη δυνατότητα τηλεπρακτικής αντιμετώπισης προβλημάτων λόγου, φωνής, ομιλίας, ακοής και κατάποσης (λογοθεραπεία), σε άτομα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις μετακινήσεις τους, είτε λόγω αποστάσεως, χρόνου, καιρικών συνθηκών, οικονομικών δυσκολιών, κ.λ.π.

Μαρινέλλα Τσουκαλά, M.A., CCC-SLP
Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας
Ιδρυτής και Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου "Λέγειν"Α.Ε.
Μέλος του American Speech-Language - Hearing Association (ASHA)

www.legein.gr


http://www.ygeiaonline.gr