Οι συγκρουσιακές καταστάσεις δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ανεπιθύμητο, γιατί αποτελούν μέρος της ζωής και σημαντική πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και των παιδιών. Γι’ αυτό και μπορεί να δημιουργούν ευκαιρίες για μάθηση και πρόοδο, και να συμβάλλουν στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Αρκεί η σύγκρουση να αντιμετωπίζεται νωρίς και συστηματικά, για να λειτουργεί ως παιδαγωγική ευκαιρία. Έτσι, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται κυρίως στο αν οι συγκρούσεις θα επιλυθούν με τρόπο «καταστροφικό», δηλαδή με εξαναγκασμό, απειλές και ποινές, ή «εποικοδομητικό», δηλαδή με την εφαρμογή καλοσχεδιασμένων στρατηγικών. Το σχέδιο εργασίας “Μαθαίνοντας τα παιδιά να αγαπούν” δεν έχει ως στόχο μόνο να εντοπιστούν οι σχέσεις αιτίου – αποτελέσματος, αλλά επιχειρεί την αλλαγή προβληματικών συμπεριφορών, με αλλαγή της οπτικής γωνίας – τροποποίηση της σκέψης και στο τέλος με την αξιολόγηση εντοπισμό των αλλαγών μετά την προσπάθεια.
Κυριακή 19 Μαΐου 2013
“Μαθαίνοντας στα παιδιά να αγαπούν” 40 έτοιμα μαθήματα για τις τάξεις Δ΄, Ε΄, Στ΄
Οι συγκρουσιακές καταστάσεις δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ανεπιθύμητο, γιατί αποτελούν μέρος της ζωής και σημαντική πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και των παιδιών. Γι’ αυτό και μπορεί να δημιουργούν ευκαιρίες για μάθηση και πρόοδο, και να συμβάλλουν στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Αρκεί η σύγκρουση να αντιμετωπίζεται νωρίς και συστηματικά, για να λειτουργεί ως παιδαγωγική ευκαιρία. Έτσι, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται κυρίως στο αν οι συγκρούσεις θα επιλυθούν με τρόπο «καταστροφικό», δηλαδή με εξαναγκασμό, απειλές και ποινές, ή «εποικοδομητικό», δηλαδή με την εφαρμογή καλοσχεδιασμένων στρατηγικών. Το σχέδιο εργασίας “Μαθαίνοντας τα παιδιά να αγαπούν” δεν έχει ως στόχο μόνο να εντοπιστούν οι σχέσεις αιτίου – αποτελέσματος, αλλά επιχειρεί την αλλαγή προβληματικών συμπεριφορών, με αλλαγή της οπτικής γωνίας – τροποποίηση της σκέψης και στο τέλος με την αξιολόγηση εντοπισμό των αλλαγών μετά την προσπάθεια.