Εστιάζοντας στα παιδιά με ιδιαιτερότητες και ειδικότερα στα παιδια με Διάσπαση- Υπερκινητικότητα ή με μαθησιακές δυσκολίες, αντιλαμβανόμαστε ότι μια τάξη με πολλά ερεθίσματα αποτελεί πρόκληση. Ενας χώρος με πλήθος χρωμάτων, αφίσες, ζωγραφιές, αυτοκόλλητα, παιχνίδια, ήχοι και τόσα άλλα που έχει μια τάξη, δεν βοηθούν καθόλου ούτε το παιδί άλλα ούτε και το δάσκαλο!
Ιδέες για ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
- Απλοποιούμε το περιβάλλον της τάξης ορίζοντας συγκεκριμένους τομείς δραστηριοτήτων για παράδειγμα, ο χώρος του υπολογιστή, ο χώρος των επιτραπέζιων, ο χώρος της ζωγραφικής κα.
- Δημιουργήστε χώρους δραστηριοτήτων αθόρυβων δηλαδή εκεί τα παιδιά θα πρέπι να μιλάνε ψιθυριστά ή καθόλου (π.χ χώρος για παραμύθια ή χαλάρωση).
- Θα πρέπει να υπάρχουν σε όλους τους χώρους πάντα η κατάλληλη σήμανση, δηλαδή το όνομα του χώρου με τις σαφής οδηγίες για το παιδί (είτε να τις έχουμε γράψει είτε να έχουμε εικόνες).
Δάλεξε παιχνίδι
Ποιός έχει σειρά
Η σωστή διάταξη των καθισμάτωνΜπορείτε να τα βάλετε σε μορφή
πέταλο αλόγου - Θα πρέπει οι μαθητές με διάσπαση ή μαθησιακές δυσκολίες να κάθονται μακριά από το παράθυρο, την πόρτα ή περιοχές υψηλής κυκλοφορίας (π.χ το καλαθάκι που ξύνουμε τα μολύβια).
- Τα παιδιά που χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια ή έχουν διάσπαση, θα πρέπει να κάθονται κοντά στον εκπαιδευτικό.
- Μπορούν να υπάρχουν καρεκλάκια ηρεμίας ή χαλάρωσης (όταν κάποιο παιδί είναι σε ένταση και χρειάζετε χρόνο για να ηρεμίσει
- Για τα κοντά ποδαράκια των παιδιών μπορούμε να έχουμε μια υποστήριξη από κάτω ώστε να μην αιωρούνται.
- Το έντονο φως επιρρεάζει αρνητικά στην ένταση, καλό θα ήταν να υπάρχει χαμηλός φωτισμός γενικά, ενώ αντιθετα να φωτίζετε το κάθε τραπεζάκι ατομικά. Ο φυσικός φωτισμός είναι ο καλύτερος.
- Κρατάτε σταθερές τις θέσεις.
- Κάντε εναλλαγή, μετά από μια δραστηριότητα περιμένετε να τελειώσει ο μαθητής με ιδιαιτερότητα στη συνέχεια κάντε μια δραστηριότητα με λιγότερο θόρυβο - ήρεμη.
Πηγή