Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Κέντρο για Ταλαντούχα – Χαρισματικά παιδιά στην Ελλάδα: έναρξη μαθημάτων το καλοκαίρι του 2014

http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fcdn.kidspot.com.au%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F05%2FGenius.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.kidspot.com.au%2Fauthor%2Fpaul-merrill%2F&h=750&w=1000&tbnid=r_Qd7QOIzMt8WM%3A&zoom=1&docid=0e2mg6C-SByezM&ei=f0GgU5L2IceJ4gScvIC4Bg&tbm=isch&ved=0CB4QMygCMAI&iact=rc&uact=3&dur=1682&page=1&start=0&ndsp=18
Στο ελληνικό σχολείο, στις τάξεις του οποίου συνυπάρχουν μαθητές ποικίλων επιπέδων (mixed-abilityclasses), είναι δεδομένο ότι οι άριστοι μαθητές αδικούνται κατά την έννοια ότι δεν τους παρέχεται εκπαιδευτικό υλικό προσαρμοσμένο στις δυνατότητές τους και στις ανάγκες τους για ανάπτυξη, ενώ αντιθέτως τους παρέχεται γνώση είτε «σε μικρές ποσότητες» είτε «με υπερβολικά αργό ρυθμό» για τις δικές τους δυνατότητες. Η επιβράδυνση αυτή κινδυνεύει να προκαλέσει στον ιδιαιτέρως φιλομαθή μαθητή μείωση του ενδιαφέροντός του και αδιαφορία για την εκπαιδευτική διαδικασία. 
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.takepart.com%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fstyles%2Ftp_gallery_slide%2Fpublic%2F108354997.jpg%253Fitok%253DRR43g5z3&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.takepart.com%2Fphotos%2Fsix-extraordinary-kid-geniuses&h=413&w=619&tbnid=JXqAR3DOz7gbSM%3A&zoom=1&docid=XbCnbafkCdNV6M&ei=f0GgU5L2IceJ4gScvIC4Bg&tbm=isch&ved=0CCgQMygMMAw&iact=rc&uact=3&dur=1107&page=1&start=0&ndsp=18
Το δημόσιο σχολείο δεν είχε ποτέ το ενδιαφέρον να σχεδιάσει ξεχωριστό πρόγραμμα και ξεχωριστές τάξεις για τους μαθητές που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια ή αντιθέτως για εκείνους που διψούν για περισσότερα. Έχει όμως εδώ και χρόνια καθιερώσει την ενισχυτική διδασκαλία όπου βρίσκουν βοήθεια πολλοί μαθητές. Κατά αναλογία, θα μπορούσε ίσως να σκεφθεί και μια άλλου είδους επιπρόσθετη διδασκαλία, σχεδιασμένη για όσους επιζητούν ενός υψηλότερου επιπέδου γνώση. 
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.linnareacu.org%2Fblog%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F07%2FLittle-Boy-with-Graduation-Cap.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.linnareacu.org%2Fblog%2Fcategory%2Fsaving%2F&h=1625&w=2278&tbnid=Gq1CiFpSw1XAIM%3A&zoom=1&docid=VltLbckztTVgMM&ei=f0GgU5L2IceJ4gScvIC4Bg&tbm=isch&ved=0CEkQMygkMCQ&iact=rc&uact=3&dur=792&page=2&start=18&ndsp=25
Με δεδομένα τα παραπάνω, θα ξάφνιαζε πολύ ένα σχολείο για ταλαντούχα-χαρισματικά παιδιά στην Ελλάδα. Ωστόσο, δεν πρόκειται για κάτι ανήκουστο σε άλλες χώρες. Σε προηγούμενο άρθρο μας με τίτλο «Διαδικτυακό σχολείο: το σχολείο του αύριο είναι εδώ!» είχαμε αναφέρει, ανάμεσα σε λοιπά διαδικτυακά σχολεία για μαθητές από όλες τις χώρες του κόσμου, το On-lineHighSchool του Πανεπιστημίου του Stanford, το οποίο προσφέρει το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης για Χαρισματικούς Νέους (EducationProgramforGiftedYouth) για παιδιά με αποδεδειγμένα υψηλό δείκτη ευφυίας.
            Κι όμως, σε μερικούς μήνες, δηλαδή από τη σχολική χρονιά 2014-2015, θα λειτουργήσει και στη χώρα μας, στο Κολλέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη, Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά (CentreforTalentedYouth) με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου JohnsHopkins και με δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος». Το Πανεπιστήμιο JohnHopkins διαθέτει Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά από το 1979 και εκπαιδεύει χιλιάδες παιδιά από πολλές χώρες μέσω διαδικτυακών μαθημάτων και κάθε καλοκαίρι σε camps στις Η.Π.Α. και αλλού.
Το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά (CTY - CentreforTalentedYouth) του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη θα προσφέρει το καλοκαίρι του 2014 καλοκαιρινά μαθήματα σε μαθητές 5-18 ετών, τους οποίους θα δεχθούν κατόπιν εξετάσεως. Πρόκειται για μαθητές «που διαθέτουν ιδιαίτερα ταλέντα ή χαρίσματα, που διακρίνονται με τις επιδόσεις τους ή με τις ιδιαίτερες ικανότητές τους και που ξεχωρίζουν για την αγάπη τους στη μάθηση πέρα από τα στενά όρια του σχολικού προγράμματος.»
Το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» πρόκειται να δώσει υποτροφία σε πολλούς μαθητές για τη φοίτησή τους στα καλοκαιρινά προγράμματα για τα πρώτα 3 χρόνια λειτουργίας του κέντρου.
Στο μέλλον θα υπάρξουν και ολιγοήμερα προγράμματα  κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς και διαδικτυακά μαθήματα.»
            Υποδεχόμαστε με ενδιαφέρον την είδηση για αυτό το Κέντρο στη χώρα μας και περιμένουμε να το δούμε σε ανάπτυξη το ερχόμενο καλοκαίρι.
Όσοι ενδιαφέρεστε, περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.