Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Απειλή για το απόρρητο των παιδιών τα kids apps, λέει στους γονείς η FTC

Εν αγνοία των γονέων, η συντριπτική πλειονότητα των app για παιδιά σε Google Play και Apple AppStore συλλέγουν δεδομένα από την χρήση τους και την μοιράζονται με άγνωστα τρίτα μέρη. Το χειρότερο είναι ότι, τα δεδομένα αυτά καταλήγουν στα χέρια λίγων με αποτέλεσμα να είναι εφικτή η δημιουργία αναλυτικού προφίλ κάθε παιδιού από την χρήση πολλαπλών app στην ίδια συσκευή.

Η Ομοσμονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ έδωσε στην δημοσιότητα έρευνα με την οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την χρήση app από παιδιά σε smartphone και tablet με Android και iOS.

Η έρευνα της FTC για τα λεγόμενα Kids app έδειξε ότι
τα διαθέσιμα app για παιδιά στην συντριπτική πλειονότητά τους, δεν συνοδεύονται από επαρκή πληροφόρηση προς τους γονείς για τα δεδομένα που συλλέγονται, τον τρόπο που τα δεδομένα αυτά μοιράζονται σε τρίτους ή ποιος έχει τελικά πρόσβαση σε αυτά.

Επίσης, η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα πως πολλά app παρέχουν πρόσβαση σε social media και στέλνουν πληροφορία σε δίκτυα διαφήμισης, εταιρείες ανάλυσης ή άλλα τρίτα μέρη χωρίς προηγουμένως να ενημερώνουν για τις πρακτικές τους τους γονείς.

Η FTC απευθύνεται ιδιαίτερα στους κλειδοκράτορες των καταστημάτων διάθεσης app -όπως η Google και η Apple-, αλλά και στους developer και ζητά «να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους». Την ίδια προτροπή είχε εκδώσει η Επιτροπή και στην πρώτη έρευνα που έκανε το 2011, χωρίς ωστόσο να διακρίνει βελτίωση έκτοτε. Μάλιστα, η ανακοίνωση της Επιτροπής καταλήγει ότι ξεκινά έρευνα για να διαπιστώσει εάν η πρακτική αυτή συνιστά παραβίαση της ιδιωτικότητας των παιδιών online και της αντίστοιχης νομοθεσίας.

Προβληματικό χαρακτηρίζεται το γεγονός ότι πολλά app μοίραζαν πληροφορία σε τρίτα μέρη, όπως το μοναδικό αναγνωριστικό της συσκευής, device ID, την γεωγραφική θέση του χρήση ή ακόμα και τον αριθμό του τηλεφώνου- χωρίς οι γονείς να το γνωρίζουν. Εν αγνοία των γονέων ήταν ακόμα, τα λεγόμενα interactive features στα app για παιδιά, όπως η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων, η δυνατότητα αγορών μέσα από το app και link στα social media.

Ανησυχητικό θεωρείται ότι σχετικά μικρός αριθμός τρίτων μερών συγκεντρώνει πληροφορία από πολλαπλά app. Αυτό σημαίνει πως θα μπορούσαν να δημιουργήσουν αναλυτικά προφίλ των παιδιών βασισμένοι στην συμπεριφορά τους σε διαφορετικά app, με κοινό Device ID.


Πηγή : http://tech.in.gr/news/article/?aid=1231226129