Όταν αναφέρουμε τον όρο «λεπτή κινητικότητα» θέλουμε να περιγράψουμε το συντονισμό των μικρών μυϊκών ομάδων στα χέρια και τα δάκτυλα. Μέσα σε αυτό τον ορισμό περιλαμβάνουμε τις γραφοκινητικές δεξιότητες (π.χ. λαβή και έλεγχος μολυβιού, αντιγραφή σχημάτων, δημιουργία σχημάτων ή γραμμάτων), τους λεπτούς χειρισμούς των χεριών - δακτύλων (π.χ. βελτίωση στη δύναμη, σταθερότητα και θέση), τη χρήση ψαλιδιού (π.χ. δεν κόβει σωστά) και τον οπτικοκινητικό συντονισμό- οπτική αντίληψη.
Στόχος μας είναι η εξάσκηση και κατάκτηση της λεπτής κινητικότητας η οποία θα βοηθήσει το παιδί να ελέγχει καλύτερα το μολύβι και επομένως κατάκτηση της βασικής ιδιότητας της γραφής, καθώς επίσης και ένα σύνολο άλλων δεξιοτήτων που θα το ακολουθούν στην πορεία της ζωής του, όπως τι να μπορεί να κουμπώνει και να ξεκουμπώνει, να ανεβοκατεβάζει φερμουάρ, να ζωγραφίζει με πινέλο, να πιάνει το πιρούνι ή το κουτάλι και άλλες παρόμοιες δραστηριότητες με αυξανόμενο επίπεδο δυσκολίας.
Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε.
Μια αποκριάτικη ιδέα είναι η κατασκευή μάσκας
Απλές στην κατασκευή όμως εξαιρετικά δημιουργικές και διασκεδαστικές για τα παιδιά!
πηγη |
πηγη |
πηγη |
πηγη |
πηγη |
πηγη |
πηγη |
Καούκη Μανίνα
Ειδική Παιδαγωγός/Συγγραφέας
MA Special Education