Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

Ένας απρόσμενος σύμμαχος κατά του αυτισμού στα παιδιά

http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fplayonwords.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F01%2F3104417639_87dedc4320.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fplayonwords.com%2Fblog%2F2009%2F01%2F28%2Fdvd-helps-kids-with-autism-read-faces%2F&h=334&w=500&tbnid=b0IyY-iPFNOgfM%3A&zoom=1&docid=QyxJ0cQhKNbnCM&ei=qlR_U63sL-zY4QTDm4DoDQ&tbm=isch&ved=0CKsBEDMoUTBR&iact=rc&uact=3&dur=920&page=4&start=64&ndsp=22
Είναι άραγε δυνατόν ένα θεατρικό εργαστήρι να βοηθήσει ένα παιδί που πάσχει από αυτισμό; τα αποτελέσματα μιας πιλοτικής έρευνας που έγινε στη Μ. Βρετανία και ονομάζεται “Imagining Autism” λένε ότι μπορεί και να γίνεται.
Η έρευνα εξέτασε τις περιπτώσεις συνολικά 22 αυτιστικών παιδιών ηλικίας από 7 έως 12 χρόνων. Τα παιδιά έλαβαν μέρος σε 45λεπτες “συνεδριάσεις” μία φορά την εβδομάδα, για περίοδο 10 εβδομάδων. Σε κάθε τέτοια συνεδρίαση, ανά ομάδες 4 ατόμων, τα παιδιά εισέρχονταν σε ένα δωμάτιο ειδικά διαμορφωμένο με συγκεκριμένη θεματολογία, όπως το δάσος, ή το διάστημα. http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F_R-AhPgfJIeo%2FTCua4HujUCI%2FAAAAAAAAKY0%2FyTVp7vCrHA4%2Fs1600%2Fbulgaria%252Bschool.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fmedia-dis-n-dat.blogspot.com%2F2010%2F06%2Fbulgaria-opens-center-for-kids-with.html&h=333&w=500&tbnid=QduXgzyN3g812M%3A&zoom=1&docid=JnjgNf9tatVS9M&ei=01R_U42yD4T-4QTHk4H4Cw&tbm=isch&ved=0CCsQMygjMCM4ZA&iact=rc&uact=3&dur=1087&page=7&start=130&ndsp=22
Σκοπός της ειδικής διαμόρφωσης των δωματίων ήταν να κάνει τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν όλες τις αισθήσεις τους ταυτόχρονα με τη χρήση φωτισμού, ήχων, κουκλοθέατρου και διαδραστικών ψηφιακών μέσων.

Εκπαιδευμένοι “ηθοποιοί”, παρότρυναν τα παιδιά να συμμετέχουν δημιουργικά στην διαδικασία, τόσο σωματικά, όσο και με την ομιλία. Σκοπός των ασκήσεων ήταν βοηθήσουν τα παιδιά στην επικοινωνία, την κοινωνικότητα και την ανάπτυξη της φαντασίας τους.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.crystalhoffman.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F8_handwriting_worksheets_for_kids_with_autism.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.crystalhoffman.com%2Fhandwriting-exercises-for-kids&h=284&w=425&tbnid=A50jTpYIy2l8sM%3A&zoom=1&docid=qgsCyCWBMIe8xM&ei=01R_U42yD4T-4QTHk4H4Cw&tbm=isch&ved=0CFoQMyhSMFI4ZA&iact=rc&uact=3&dur=504&page=9&start=175&ndsp=23
Τα παιδιά αξιολογήθηκαν σε αυτούς τους τομείς πριν από τις “συνεδρίες”, καθώς και μετά από περίοδο 2 έως 6 εβδομάδων από όταν αυτές τελείωσαν. Στις πρώτες αξιολογήσεις μετά τις ασκήσεις, όλα τα παιδιά έδειξαν βελτίωση.

Η πιο σημαντική διαφορά ήταν το πόσους περισσότερους μορφασμούς μπορούσαν πλέον να αναγνωρίζουν σε ένα άλλο άτομο, κάτι το οποίο θεωρείται ικανότητα-κλειδί για την καλύτερη επικοινωνία.
Η επικεφαλής της έρευνας, Nicola Shaughnessy, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο του Κεντ, παρουσίασε τα αποτελέσματα της μεθόδου “Imagining Autism” στην 50ή Σύνοδο της Society for the Study of Artificial Intelligence and Simulation Behaviour (AISB50), που έγινε στο πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου το τριήμερο 1-4 Απριλίου.

Πηγή