πηγη |
Πρέπει να διαβάζουν τα παιδιά το καλοκαίρι;
Οι διακοπές του καλοκαιριού έχουν σαν στόχο την ανάπαυλα και την ξεκούραση των μαθητών όμως είναι και μια ευκαιρία να εμπεδώσουν και αυτά που έχουν μάθει! Είναι γεγονός ότι η απόλυτη απραξία και αποδιοργάνωση μπορεί να οδηγήσουν το παιδί σε αποσυντονισμό, με κίνδυνο να ξεχάσει αυτά που έμαθε και να δυσκολευτεί να μπει ξανά στο κλίμα του σχολείου το Σεπτέμβριο.
Η φιλοσοφία του παραδοσιακού εκπαιδευτικού συστήματος καλλιεργεί την άποψη ότι επιτυχία είναι να μαθαίνει και να κατακτά το παιδί γρήγορα τις νέες γνώσεις. Γι’ αυτό και είναι λογικό να υπάρχει η ανησυχία για το εάν τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν επαναλήψεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Στο ερώτημα, πρέπει να διαβάζουν τα παιδιά το καλοκαίρι, μπορούμε να απαντήσουμε ότι υπάρχουν τρόποι να γίνεται επανάληψη διασκεδαστικά!
πηγη |
6 εκπαιδευτικά παιχνίδια
Διάβασε παρακάτω μερικές ιδέες για δημιουργική απασχόληση του παιδιού τώρα το καλοκαίρι. Και όχι μόνο απασχόληση αλλά και παιχνίδι που θα το βοηθήσει να μάθει καινούργια πράγματα ή να εμπεδώσει τις γνώσεις που απόκτησε το χειμώνα.
1. Ζητάμε από τα παιδιά να βρουν την ορθογραφία λέξεων που συναντάμε στην καθημερινότητα των διακοπών, π.χ πως γράφεται η λέξη βάρκα, το παιδί μόλις βρει την σωστή ορθογραφία ρωτάει εμάς μια λέξη να βρούμε την ορθογραφία της.
2. Λέμε μια λέξη π.χ. παραλία, και το παιδί πρέπει να πει μια λέξη που να αρχίζει από το τελευταίο γράμμα της λέξης που είπε. Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να κάνουμε με διασκεδαστικό τρόπο επανάληψη στην προπαίδεια ή στην ξένη γλώσσα.
3. Μερικά παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες να ξεχωρίσουν τις διαφορές ανάμεσα σε δύο γράμματα ή δύο λέξεις (π.χ. το υ με το ν, το αυτί με το αντί ή το τ με το π, πόσο με τόσο). Ζήτησε από το παιδί να σου πει τα γράμματα μιας λέξης που βλέπει στο δρόμο.
4. Ζητάμε από το παιδί να διηγηθεί το παιδικό πρόγραμμα/ ταινία που είδε στην τηλεόραση ή κάτι που έκανε όσο δεν ήμασταν μαζί. Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να εξασκηθεί το παιδί στις χρονικές αλληλουχίες και να μπορέσει να περιγράψει περιληπτικά αυτό που είδε π.χ. Τι έγινε στην αρχή; Τι έγινε μετά; Τι συνέβη στο τέλος; Ποιος ήταν ο πρωταγωνιστής; Τι φορούσε και τι έκανε;
5. Όνομα – ζώο – πράγμα! Το θυμάσαι αυτό το παιχνίδι; Μια διαχρονική και επιμορφωτική δραστηριότητα που ασκεί τόσο την φαντασία όσο και την ορθογραφία. Τώρα που είναι καλοκαίρι μπορεί να προστεθούν καινούργιες κατηγορίες. Για παράδειγμα αντί για χώρα να μπουν νησιά, αντί για πράγματα, καλοκαιρινά αντικείμενα
6. Φτιάχνουμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Ρίξε μια κλεφτή ματιά στην ύλη του σχολείου και φτιάξε κάρτες ερωτήσεων. Οργανώστε βραδιές παιχνιδιού με τα παιδιά και τους φίλους τους και παίξτε το δικό σας επιτραπέζιο παιχνίδι.
Και κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε: Τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο στο σχολείο. Αγαπούν τα μαθήματα του σχολείου όταν καταλαβαίνουν ότι έχουν πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητα τους.
Πηγή