Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Εκπαιδευτικές καινοτομίες για παιδιά με απώλεια ακοής

Εκπαιδευτικές καινοτομίες για κωφά παιδιά

Πως μπορούν τα κωφά ή βαρήκοα παιδιά να μάθουν να διαβάζουν και να καταλαβαίνουν τη μουσική; Μείνετε μαζί μας στο learning world, για να δούμε μερικές πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας για ανθρώπους με προβλήματα ακοής.
Εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει μεγάλη συζήτηση σχετικά με την χρήση της νοηματικής γλώσσας ή της προφορικής διδασκαλίας των κωφών παιδιών. Νέες τεχνολογίες και πρωτοποριακές μέθοδοι ανοίγουν ένα νέο ορίζοντα για ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Πάμε να τις δούμε.
Πως μπορούν τα κωφά παιδιά να διασκεδάζουν μέσα από την μόρφωση εάν δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να διδαχθούν την νοηματική γλώσσα; Πως μπορούν να διαβάσουν εάν δεν έχουν πιάσει στα χέρια τους ένα βιβλίο γραμμένο στην γλώσσα τους; Πάμε στην Αργεντινή για να δούμε πως ένα σχολείο προσαρμόζει τα βιβλία στις ανάγκες αυτών των παιδιών.
Στην Αργεντινή το 80 % τουλάχιστον των κωφών είναι αναλφάβητοι και θεωρούνται άνθρωποι με ειδικές ανάγκες που είναι όμως παντελώς αποκλεισμένοι από την κοινωνία. Η νοηματική δεν είχε αναγνωριστεί ως γλώσσα και στα περισσότερα σχολεία χρησιμοποιείται η χειλανάγνωση με αποτέλεσμα το ποσοστό των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο να είναι μεγάλο. Για τον λόγο αυτό η οργάνωση Κανάλες, δημιούργησε ένα μοναδικό πρόγραμμα, με σκοπό να δίνει την δυνατότητα στα κωφά παιδιά να διαβάζουν. Μία δωρεάν διαδικτυακή βιβλιοθήκη με οπτικοποιημένα παραμύθια στη νοηματική γλώσσα.
Το 90% των κωφών παιδιών, γεννιούνται από κωφούς γονείς. Η έλλειψη επικοινωνίας αλλά και τα συναισθηματικά εμπόδια που υψώνονται ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Η βιντεοθήκη αυτή βοηθάει τις οικογένειες να μάθουν σιγά σιγά την νοηματική γλώσσα.
Σε ένα συνέδριο που έγινε το 1980, οι δάσκαλοι αποφάσισαν να καταργήσουν την νοηματική γλώσσα στα σχολεία. Μία απόφαση που ήταν δύσκολο να εφαρμοστεί και είχε μεγάλο αντίκτυπο στην κοινότητα των κωφών. Ποια είναι η κατάσταση τώρα; Σε αυτό το ρεπορτάζ, ένα κωφός δάσκαλος εξηγεί πως προσπαθεί να γεφυρώσει το κενό μεταξύ κωφών, βαρήκοων και ακουόντων.



Πηγή

 Το Αερόστατο

Ελληνική Εφαρμογή με δραστηριότητες.   
Σε ορισμένες από τις δραστηριότητες της πλατφόρμας εμφανίζεται το εικονίδιο αυτό, το οποίο δηλώνει ότι οι οδηγίες της συγκεκριμένης άσκησης υποστηρίζονται από την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) με χρήση βίντεο, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες των μικρών παιδιών με κώφωση ή προβλήματα ακοής. 

Το Αερόστατο